Ford Otosan İş İlanları 2021

ford-otosan

Ford Otosan Hakkında:

Ford Otosan, 1959 yılında kurulmuş Türk otomotiv şirketidir.

1997 yılında Koç Holding ve Ford hisselerinin eşitlenmesiyle Ford Otosan kurulmuştur. 1966-1984 yılları arasında Anadol marka araçları üreten Otosan, ilerleyen yıllarda Ford’un Taunus, Escort, Transit, Connect ve Courier modellerini üretmiştir. Ford Otosan bünyesinde Kocaeli Gölcük, Yeniköy ve Eskişehir İnönü Fabrikaları, İstanbul Kartal Yedek Parça Merkezi ve Sancaktepe Ar-Ge Merkezi’nde toplamda 10.000 üzerinde kişi çalışmaktadır. Ford Otosan araç ihracatının yanı sıra son 5 senedir 320 milyon doların üzerinde mühendislik ihracatı yapmıştır. 2014 itibarıyla Sancaktepe’de araştırma ve geliştirme merkezi hizmete girdi. Ford Otosan, 2005 yılından bu yana Türkiye’nin en çok ihracat yapan ilk üç şirketi arasında yer almış, otomotiv sektöründe 2012’den bu yana en çok ihracat yapan şirket olmuştur. 2015 yılında ise Türkiye’nin en çok ihracat yapan şirketi konumuna gelmiştir. Şirket 2019 itibarıyla Türkiye’nin en büyük ikinci sanayi kuruluşudur.

2015 itibarıyla Ford Otosan yıllık 415 bin ticari araç, 80 bin motor ve 140 bin aktarma ünitesi üretim kapasitesiyle Türk otomotiv sektöründeki en yüksek kurulu üretim kapasitesine sahiptir ve Ford Avrupa’nın en büyük ticari araç üretim merkezidir. Ford Otosan, Ford’un ağır ticari araçlar için küresel tasarım ve mühendislik araştırma merkezi, hafif ticari araçlar için ise destek merkezi konumundadır. Günümüzde dünya pazarları için Ford Transit, Tourneo Custom, Transit Custom, Tourneo Courier, Transit Courier hafif ve orta ticari ve Ford Trucks ağır ticari araçları ile Ecotorq ve Duratorq dizel motorları üretmektedir. Mart 2021’de imzalanan protokolle şirketin on yıl içinde Kocaeli fabrikasına 2 milyar euroluk yatırım yapmasına karar verildi.

Açık Güncel Pozisyonlar:

CRM UZMANI (Dönemsel)

İstanbul (Asya)

İşin Tanımı ve Pozisyon Özellikleri:
  • Ford Otosan CRM süreçlerini Pazarlama departmanındaki diğer birimler ve ajanslar ile koordineli şekilde yönetmek bu kapsamda gerekli iş analizlerini yapmak.
  • Yıllık ve aylık medya stratejisinin  doğrultusunda Ford Otosan CRM planlarını farklı kanallardan (CRM ajansı, Pazarlama & Satış Ekipleri, Satış Sonrası Ekipler, Bayiler v.s.) aldığı bilgiler ile yöneterek veri odaklı CRM kampanya önerileri oluşturur; uygulanabilir önerileri pricing toplantılarında sunarak üst yönetimin onayını alır, onay alan kampanyalar için müşteriye en uygun kreatif içeriğin oluşturulmasını sağlar. Onaylanan kampanyaların operasyonda canlıya alınmasının takibini gerekli tüm ekipleri yönlendirerek yönetir. Oluşturulan CRM kampanyalarının performans raporlamalarını yapar, iyileştirme önerileri ve kazanımlar ile üst yönetime raporlar.
  • Pazarlama iletişim takvimi doğrultusunda ürün lansman dönemlerinde ya da özel projeler amaçlı geliştirilen çalışmalar (Özel gün CRM aktiviteleri, online/offline pazarlama aktiviteleri lansmanlar, event’ler v.s.) için ajanslara CRM aktivitelerinin içeriğini bir üst amirinin desteği ile izah eder (brief verir), gelen çalışmaları bir üst amirinin desteği ile seçer ve devreye alım aşamasını üst yönetime raporlar. Devreye alım sonrası oluşan temel metrikleri raporlar.
  • Dijital Pazarlama ekibi ile yakın temas halinde ajansların desteği ile ford.com.tr’de yapılan mevcut onsite marketing & remarketing v.s. çalışmalarını inceler. Buradan aldığı öngörüler/veriler ile dijital pazarlama çalışmaları ile bütünleşik CRM aktiviteleri planlar/koordine eder, çıktıları üst yönetime raporlar.
  • Yeni müşteri kazanmak ve mevcut müşterilerin ilgisini yüksek tutmak amacıyla projeler geliştirmek (oyunlar, yarışmalar vb. aktiviteler), 3ncü parti firmalarla işbirliği süreçlerini tasarlamak, geliştirmek, onaylanan projeleri bu projeleri hayata geçirecek uygulamaları gerekli durumlarda IT yazılım ve analiz ekipleri ile koordineli şekillde  oluşturmak ve projeleri, hedef kitlenin ilgisini çekecek şekilde devreye alarak toplu e-posta/sms gönderimleri ya da Çağrı merkezi aramaları gibi kanallar üzerinden hedef kitleye projeleri duyurmak.
  • CRM iletişim & kampanyalarının ve iletişimi yapılan tüm kanalların (e-posta, SMS, çağrı merkezi araması vb.) gönderimlerini koordine eder, verimliğini inceler ve raporlar. Bu raporlar doğrultusunda CRM iletişim planlarını optimize eder.
  • Ford Otosan’ın Sadakat Programını yönetilmesine destek olmak, bu çerçevede churn oranlarını min. seviyede tutmak üzere ürün ve marka bazlı aksiyonlar alınmasını koordine etmek ve yönetmek
  • Müşteri Deneyimi ve Yolculuğu tasarım süreçlerinde aktif rol almak, diğer iş birimlerini de dahil ederek süreçleri uçtan uca tasarlamak, takip etmek, geliştirme noktalarına ilişkin öneriler sunarak devreye alınmasını, raporlamasını ve sürekli iyileştirilmesini sağlamak.
  • Müşteri segmentasyon, modelleme ve bire bir pazarlama stratejilerini belirleme, stratejiye uygun olarak iş modellerinin, iletişim planlarının oluşturulması, geliştirilmesi ve takibini sağlamak.
  • Doğrudan pazarlama aktiviteleri için gerekli olan müşteri bilgilerini hedef kitleye uygun olarak derlemek, bu verilerin analizlerini yapmak ve analizleri raporlamak.
  • Teknolojik gelişmeleri ve trendleri veri odaklı pazarlama bakış açısı ile inceler, ilgili iş birimleri ile pazarlama projeleri geliştirilmesinde aktif rol alır.
  • Benchmark yapmak üzere düzenli olarak rakip web sitelerini inceler, rakip bültenlere abone olur; rakiplerin CRM faaliyetlerini kamuya açık mecralar üzerinden düzenli olarak takip eder, farkları belirler/raporlar; bu bilgiler ışığında Ford Türkiye CRM stratejisinin kapsamının genişletilmesini destekleyecek şekilde özetler, olası gelişme alanlarını/fırsatları belirler, öneriler sunar; proje haline getirerek IT ekipleri birlikte entegrasyon çalışmalarını yapar; dijital pazarlama hedefleri ile bütünleşik/uyumlu CRM hedefleri belirler ve yapılan tüm bu iyileştirme çalışmalarını belirlenen metrikler doğrultusunda raporlar.
  • Aylık ve haftalık olarak Ford’un sitelerinin ziyaretçi, broşür download gibi önemli metriklerinin takibi yanında ana sorumluluğu olan şirkete kaliteli müşteri verisi oluşturulmasının önemli adımlarından biri olan web form’ları Dijital Pazarlama Uzmanı ile birlikte takip eder; Bilgi Alın, Test Sürüş formlarının doldurma adetleri gibi temel metrikleri inceler ve iç görüleri ile birlikte üst yönetime raporlar .
  • Ford Türkiye müşteri bilgi bankasının (customer database) mevcut yasalara ve kurallara uygun olmasına yönelik çalışmalara destek sağlar, sürecin geliştirilmesi için IT ekipleri ile koordineli bir şekilde doğrudan pazarlama projeleri üretir ve bunların uygulanmasını sağlar; devreye alınan projeleri bayilere duyurur ve raporlanmasını sağlar.
  • Ford yetkili bayilerinin CRM stratejisini içselleştirmesini sağlar, Ford Türkiye CRM planlarına uygun şekilde taktiksel iletişimin sürdürülmesini ve teknik destek ihtiyaçlarının ilgili ekipleri koordine ederek karşılanmasını sağlar.

Beklenen Temel Nitelikler:

  • Üniversitelerin Mühendislik/İstatistik/Matematik bölümlerinden mezun
  • Min. 2 sene CRM tecrübesi (tercihen otomotiv sektörü)
  • MS Dynamics  bilgi ve deneyim
  • SQL veri tabanı sorgulama dili bilgi ve deneyim
  • Veri Analizi bilgi birikimine sahip
  • Agile çalışmaya yatkın/deneyimi olan
  • Analitik düşünme yeteneğine sahip, detaylara meraklı
  • Yeni teknolojileri öğrenme ve başkalarına aktarma merakı olan
  • İleri seviyede İngilizce bilgisine sahip
  • MS Dynamicsbilgi ve deneyim
  • SQL veri tabanı sorgulama bilgi ve deneyim

BAŞVURU İÇİNTIKLAYIN

 

1 yorum

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*